Det är vattenpumpen, Gerd...

...fast i mitt fall var det bensinpumpen. Bilen började krångla för någon vecka sen och ville inte starta. Misstänkte kanske att det fattades bensin så fyllde på lite, men fick den ändå inte att starta. Då var mamma och pappa snälla och kom och besökte mig så pappa kunde ta en titt på den, och när pappa sätter sig i bilen för att prova då startar den direkt. Vi tänkte att antagligen skulle jag väntat lite med att starta bilen efter att jag fyllt på bensin. Den fungerade fint i flera dagar efter och jag kunde köra enda till Strömstad och tillbaka. Den började krångla lite när jag skulle åka från Strömstad, men den startade i alla fall. Dagen efter att jag kom hem hit till Borås när jag skulle åka och träna, så ville den inte starta igen så jag fick helt enkelt ta den till en verkstad. Snälla Jonathan i min SU-grupp hjälpte mig att bogsera den upp till verkstaden som ligger nästan precis över vägen. Det visade sig att det var bensinpumpen som var paj. Så nu är min lilla bil i fin fin skick igen. =) Det var ju tur för imorgon ska jag och Frida bila till Gislaved och jag ska få uppleva Gisledagarna för första gången. Hoppas inte det blir lika läskigt som första gången jag skulle besöka Sigges ;)

Måste ju bara visa klippet från Macken när en kund sjunger "Det är vattenpumpen, Gerd":


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback