Barcelona 2013

 Här kommer några pics från Barcelona när jag och Marius var där på en långweekend i maj. 
 
 Det 5-stjärniga hotellet vi bodde på. Vi var väldigt nöjda med hotellet, og kan rekommendera det till de som ska till Barcelona. Det kändes verkligen superlyxigt, och man kände sig nästan som en kändis när vi blev mottagna på hotellet. 
 
En del av receptionen och loungen - fint. 
 
 Hotellrummet var självklart också väldigt fint. Här är badkar och dusch bakom glasdörrarna. Badkaret var väldigt svårt att ligga i, man bara gled omkring så jag var tvungen att hålla fast mig för att inte drunkna. Blev jobbigt i längden, så blev inte så långt bad. 
 
 Vi beställde mat till rummet nästan varje dag hehe. Det kostade en del, men det var absolut värt det. Vi hittade inga särskilt bra restauranger i själva staden så vi åt mest på hotellet. 
 
Appelsinträd på utsidan av hotellet. Här har de precis skakat träden, för det skulle firas bröllop här på senare på kvällen.  
 
En linbana som gick från berget där vi bodde ner till hamnen. Det blev ingen tur med den eftersom Marius har höjdskräck, och var egentligen ganska glad själv att det inte blev någon tur. Såg ganska läskigt ut.  
 
Såg ut som det var ett träd fullt med chilli, men det var det nog inte. Det var många häftiga träd och växter där, som man inte ser hemma i Norden.
 
En bild från hamnen där vi kan se hotellet uppe i bergen. 
 
Vid hotellet var det en park som var en turistattraktion, eftersom det var så fin utsikt över staden och havet. 
 
 Om ni ser noga på statyn ser ni kanske att den har på sig Barcelonas fotbollströja. Fotboll är väldigt stort där, och man ser saker som har med Barcelonas fotbollslag att göra överallt. 
 
Ena dagen var vi på ett vetenskapscentrum som heter CosmoCaixa, och är liknande Universeum i Göteborg. 
 
Marius fick stöt. 
 
Sötnosen 

Kommentarer
Frida säger:

Jättefina bilder! :)Tycker extra mycket om bilden med apelsinträden, den blev fotografiskt sett väldigt bra. :D

Jag tror jag aldrig sett ett apelsinträd i verkligheten faktiskt :) Anteckna gärna det ;) Hahaha!

KRAM

Svar: Tack :D Hehe nej inte jag heller förens nu ;) Jag antecknar :P Kramar
Malin

2013-06-11 | 13:04:19
Bloggadress: http://www.zerendipity.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback