Klänning med öppen rygg

 Jag köpte en långklänning på Nelly som jag skulle använda på Marius 30 års dag, som ni ser i förra inlägget. Den är öppen i ryggen, men jag var inte helt nöjd med snöret som höll klänningen på plats, så jag bestämde mig för att göra något med detta. Eftersom klänningen var ganska täckande fram så tänkte jag det kunde vara snyggt med ett smycke på baksidan istället. Jag köpte olika kedjor och smyckestillbehör på Panduro, och pysslade ihop en kedja som jag sedan sydde fast på klänningen. 
 
Snöret som satt på klänningen när jag köpte den.
 
 Verktyg och smyckestillbehör på plats.
 
 Hade två olika kedjor, en lite tjockare med större ringar och en lite mindre som jag delade upp i olika längder.
 
 Sedan satte jag på smyckestillbehör som var fjädrar och svarta pärlor.
 
 Resultatet :)
 
 
Det är ju så kul att sätta sin personliga prägel på ett klädesplagg, och det behöver inte vara så krångligt heller. Ett tips om ni ska göra något liknande är tänk på att sy fast smycket ordentligt eftersom det är denna som ska hålla klänningen uppe. ;)
 
 
 

Kommentarer
Karen säger:

Ååå så smart. Blev skitsnyggt :-)

2013-10-04 | 15:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback