Nyår i London

 Här kommer äntligen lite bilder från nyårsfirandet i London. En väldigt fin resa med mitt hjärta som jag absolut vill göra om, fast på en annan tid på året tror jag. Det var så mycket människor överallt, det var helt galet. Jag brukar inte ha problem med stora folkmängder, men det här var bara för mycket haha. Oxford street var värst, då gick man som sill i tunnor, så det blev ingen shopping på oss den här gången. Vi var bara inne i två butiker - Disney Store och Victoria Secret. De två viktigaste hihi.
 
Jag gillade verkligen London, och ska absolut tillbaka flera gånger. Det är fortfarande massa saker vi inte hann se och uppleva. 
 
Resan slutade lite spännande, då vi undrade när vi stod i gaten på väg hem var bil/hus nycklarna var. Vi kom på att vi inte sett dem någon gång sedan vi låste bilen på Rygge flygplats. Vi letade genom min handväska, men var tvungen att vänta med att kolla igenom resväskorna till vi kommit till Norge. Vi var ganska säkra båda två att de inte kunde ligga i några av resväskorna, så hela vägen hem var det att sitta och planera hur vi skulle lösa detta. Tänk att man är så beroende av några små nycklar. Utan nycklar kommer man varken in i bil eller hem. När vi gick av flygplanet letade vi genom våra resväskor, men inga nycklar fanns där. M gick ut för at kolla om bilen stod kvar, och jag gick till hittegods. Ibland så har man faktiskt turen med sig! Tror ni att vi blev glada och lättade när de hade våra nycklar. Vi hade tappat dem på cafén när vi väntade på flygplanet till London. Slutet gott allting gott!  
 
Vi bodde på ett hotell som heter The Sanctuary House Hotel. Det låg väldigt nära Big Ben, London Eye och Buckingham Palace, men även "the Sub" så det var lätt att ta sig till andra ställen i London som exempelvis Oxford Street. Hotellet var väldigt fint och fräsht, och rekommenderas verkligen om ni ska till London någon gång. Jag ska i alla fall tillbaka. :)
 
 Tror detta är en del av Palace of Westminister - som hör till Big Ben.
 
 Big Ben.
 
 Palace of Westminister
 
 Nelson Mandela och Winston Churchill.
London var full av fina statyer.
 
London Eye och Sea Life London Aquarium. 
 
 En klassisk turistbild från London är ju ett måste ;)
 
 Folk på gatan.
 
 Buckingham Palace.
 
 Framför Buckingham Palace.
 
En mysig restaurang vi hittade i en liten sidogata i                         Big Ben 40 minuter innan tolvslaget.
närheten av Oxford Street när vi försökte komma undan
allt folk. 
 
 Vi och ca 250 000 människor till som väntar spänt på att räkna in det nya året.
 
 Happy new year!!
 
 Baren/restaurangen som hörde till hotellet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback