Pappa på sjukhus

Helgen hemma i Strömstad slutade inte så bra. Jag, min lillebror och kusin var och besökte mamma och pappa i helgen. På söndag var lillebror och kusin inne i stan, jag var hemma med mamma och pappa var på Skee och hjälpte morbor med bilen.
 
När jag står och lagar middag till familjen ringer pappa som är på väg hem från Skee. Han  säger att han har stannat bilen för han har smärtor i bröstet och har svårt att andas. Mamma säger att han ska ringa 112 och hon sätter sig direkt i bilen och åker ner till honom. Jag stannar hemma för jag håller på med middagen, men så ringer jag pappa och jag hör att han har ont. Då fattar jag allvaret och frågar om han ringt 112, men det hade han inte så då gjorde jag det åt honom direkt. Jag känner att paniken kommer mer och mer, och tänker för mig själv vad jag fortfarande gör hemma. Herregud, skit i middagen, jag måste åka ner till pappa! Så jag slänger mig i bilen och kör i en rasande fart mot Skee. När jag kommer fram sitter mamma med pappa i bilen, och han är som tur vid medvetandet. Innan jag åkte ringde jag lillebror, så han kom dit någon minut efter mig. Så vi satt med honom i bilen tills ambulansen kom. Det tog som tur var inte så lång tid även om de tydligen åkte från Tanum. De tar med honom till Näl i Trollhättan (förresten tragiskt att det är närmaste akuten från Strömstad). Det tar ungefär 1½ timme att åka dit.
 
Vi åker hem och packar ihop grejer och kör sedan till Näl. På väg till sjukhuset ringer pappa och säger att han mår bättre efter att fått lite mediciner. När vi kommer fram har han precis kommit in på hjärtmottagningen. Efter att han pratat färdigt med en sköterska där så fick vi komma in till honom. Han såg ut att må bra och de trodde att det var kärlkramp. Han fick stanna kvar på sjukhuset över natten för att göra fler tester dagen efter. 
Igår fick vi reda på att han har åderförkalkning och kommer antagligen bli tvungen att göra en bypass-operation. Han skulle få reda på idag när operationen kommer ske, men verkar som vi får vänta en dag till. Operationen kommer i så fall ske på Sahlgrenska i Göteborg, och där är de ju väldigt duktiga. 
 
Oavsett så mår han bra och blir väl omhändertagen på sjukhuset i Näl. 

Kommentarer
Eva säger:

Vilken tur att din pappa kom till sjukhus och att ni också tog er dit! Tänk vilken fantastisk sjukvård vi har! Nu får ni ta hand om varandra så blir nog pappa snart frisk igen!

Kram från Eva

Svar: Ja skönt att det gick så snabbt ändå. Han fick bra hjälp i ambulansen också, så då var det ju inte så jättebråttom till sjukhuset. Det ska vi göra <3
Kramar
Malin

2013-03-19 | 18:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback